Szegfűgomba mustárosan, tejfölösen, fokhagymásan

Nem meglepő, hogy az idei nyár és a nem szűnő zuhék után van gomba. Még szerda délelőtt is a Fehérvári úti piacon. Így aztán készült nekem egy mesés-csodás kis ebédecske.
Azt hiszem még életemben nem ettem szegfűgombát! Hát ezután vadászni fogom. Még az eddig rókagomba kedvencemet is lehet, hogy lecserélem rá :)
Apró, illatos és kellemesen enyhe ízű. Mosogatni eltart egy ideig, de nagyon megéri.



Egy személyes adag:
20 dkg szegfűgomba, 1 csokor zöldhagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál vaj, 1 evőkanál mustár, 3 evőkanál fejföl, maréknyi petrezselyem zöldje, só.

Így készítettem:
A gombát alaposan megmostam, mert az apró kis lemezek között könnyen megbújik a kosz.
A hagymát, fokhagymát apróra kockáztam.
A vajat felforrósítottam egy serpenyőben. Először pár pillanatig a hagymát és fokhagymát futtattam meg benne. Aztán beleszórtam a gombát is. Ami kis víz maradt benne a mosástól, abban megpárolódott. Picit sóztam.
Tényleg csak néhány perc kell neki! Hozzákevertem a mustárt, tejfölt, de csak óvatosan, hogy ne törjönek össze a kalapkák. Így is pár percig rotyogtattam, hogy kicsit besűrűsödjön.
Végül belekevertem a petrezselyemleveleket is.

Megjegyzések:
A petrezselymet lehet sokkal finomabbra vágni és kevesebbet rakni belőle.
A tejfölt természetesen le lehet cserélni tejszínre.

Köretnek készült hozzá egy kis rizs, amelyben volt vadrizs és vörösrizs is, nagyon kellemes kis hátteret adott a főszereplőnek. Nekem nagyon tetszett így savanykásan, a markánsan harapható zöld levelekkel együtt!

Nincsenek megjegyzések: