Havas vakondtúrás, avagy kókuszos torta

A net tele van vakondtúrásokkal. De ezek szerencsére nem ugyanolyanok, mint a kertiek. Ezek ugyanis finomak. Egy mókás tortáról van ugyanis szó, amit ugyan dobozos por alakban is meg lehet vásárolni, de minek! A porhoz majdnem ugyanannyi hozzávalót kell pluszban adni, mintha mi magunk kevernénk ki a tésztát. Szóval hajrá.


 
Én egy kókuszos variációt kavartam, mert nálunk a kókusz a nyerő. Így havazódott be a vakondtúrásunk. Ami egyben András-napi tortánk szerepét is betöltötte.

Hozzávalók a tésztához: 20 dkg kókuszreszelék, 10 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor (kb. 1 kiskanálnyi) 10 dkg cukor, 10 dkg vaj, 4 tojás, 1 evőkanál kakaópor.

A töltelékhez: 5 dl tejszín, 1 csomag tejszínhabpor, 1 csomag habfixáló, 1 csomag vaníliás cukor, 30 g porcukor, 50 g tejcsoki + 2 banán, kevés citromlé.

Elkészítése: A puha vajat kikevertem a cukorral. A tojásokat egészben, de egyesével adtam hozzá és mindig jól megkevertem. A lisztet, sütport és kókuszt vegyítettem és a tojásos elegyhez adagoltam. Jó sűrű massza lett belőle.

A felét egy kerek sütőformába öntöttem, a másik felébe pedig belekevertem a kakaóport. Ezt hozzáadtam a fehér részhez, de nem kevertem össze. Így egy kissé márványos, foltos lett a tészta.

A tésztát kb. 35 percig sütöttem 180 fokon. A közepe alaposan felemelkedett. Teljesen lehűtöttem, mielőtt tovább léptem volna.



A tejszínhabot felvertem, majd amikor már viszonylag kemény volt, hozzáadtam a fixálót, a habport és a cukrot. Így is tovább vertem még kb. 2-3 percig.
A csokit késsel apróra daraboltam, amolyan szilánkosra. Ezt óvatosan a krémbe forgattam.

A kihűlt tészta közepét kivájtam, de úgy, hogy a szélén maradjon egy-két centis perem és alul se szakadjon át. A kivájt tésztát alaposan megkóstolgattuk, a maradékot elmorzsoltam.

A tésztára fektettem a két banánt, amit előzőleg hosszában félbe vágtam és citromlével átkentem, hogy ne barnuljon meg.

Beletöltöttem a tejszínhabot, rászórtam a szétmorzsolt tésztát és még egy kevés maradék kókuszreszelékkel is meghintettem.

Sok helyen azt írják, hogy kell neki egy éjszaka a hűtőben, de szerintem 2-3 óra is bővene elég ahhoz, hogy összeérjen és szelhető legyen a torta.

Nincsenek megjegyzések: