Gesztenyés torta gluténmentesen



Mint azt a lelkes falatozók megállapították, ez tulajdonképpen egy megsütött tiramisu. Na jó, nem teljesen, de vannak benne hasonló hozzávalók. Ami nincsen az a liszt, sőt semmilyen buzából nyert alapanyag, illetve a cukor is csak minimális. A gesztenyepüré negyede úgyis cukor...

Viszont az íze az valami fergeteges! Igazi gesztenye imádó banda vagyunk, így nem meglepő, hogy ez is mennyire ízlett nekünk.

A borban sült meggy ötletét a Gasztroblogok Facebook csoportban dobták elém a lányok, amiért nem győzök elég hálás lenni. Isteni találmány!

Hozzávalók: 500 g gesztenyepüré, 500 g mascarpone, 4 tojás, 1 kanál porcukor, 2 kanál keményítő (Dr Oetker Gustin).
A tetejére: 500 g magozott meggy, 2 dl vörösbor, 2 kanál cukor.

Elkészítése:

Először a meggyet készítettem el. Mély serpenyőben addig főztem a borban a cukorral a meggyet, amíg a bor teljesen elpárolgott róla, és egy sűrű, már-már ragacsos meggyes lekvárféleség lett a végeredmény. Ezt hagytam lehűlni.

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét nagyon kemény habbá vertem. A vége felé adtam hozzá egy kanál porcukrot is és még tovább vertem.
A sárgájákat kikevertem a mascarponeval, majd belereszeltem a gesztenyepürét. Jó alaposan kikevertem, meglepően habos, könnyű krém lett. Már így is isteni finom, nyersen.
A fehérjét több részletben, óvatosan beleforgattam, de azért jól eloszlattam mindenhova.

Egy kerek, sütőpapírral kibélelt tortaformába simítottam a habot, de természetesen négyzetes formában is lehet sütni. A meggyet óvatosan a tetejére szórtam, hogy ne nagyon süllyedjen bele.

Meglepően sok idő, úgy 50 perc kellett neki a 180 fokos sütőben, hogy megsüljön. A közepe így is sokkal puhább lesz, mint a széle, ami viszont egy kicsit ropogósabb. Attól sem kell megijedni, hogy bár sütés közben duplájára emelkedik a tészta, ahogy hűl, úgy össze is esik. Egy éjszaka hűtés csak jót tesz neki.

Isteni, krémes, finom, tésztamentes és nagyon gesztenyés sütemény lesz a végeredmény.
 

Nincsenek megjegyzések: