Csicsóka és édesburgonya



Ki mondta, hogy csak nyáron lehet izgalmas ételeket enni? Az őszi-téli zöldségek nekem egy külön helyet foglalnak el a szívem különösen kedves csücskében. Vagy inkább a gyomromban?

Szóval, itt van például a csicsóka. Furcsa, jellegzetes ízét nagyon is lehet kedvelni.

Nagyikám mindig savanyította, úgy is igencsak jó volt. Én inkább köretnek csinálom meg. Készült már nálam csicsókás kelkáposzta főzelék. Vagy éppenséggel krumplipürébe keverem fele-fele arányba.

Szerencsére már egyre több piacon, sőt zöldségesnél is felbukkan. Termesztése igen egyszerű, sőt, ha egyszer megveti a gyökerét, ki se lehet irtani. Egyéb jótékony hatásairól pedig csak annyit, hogy jól felgyorsítja az emésztést, illetve nagyon jó hatással van a vércukorszintre is.

A másik az édesburgonya. Bevallom, ilyet még sosem ettem. Viszont igencsak kíváncsi voltam, így gyorsan vettem is egy szép nagy példányt.

Csicsókából fél kilót, édesburgonyából 30 dekát használtam.

A kétféle zöldséget alaposan megpucoltam, megmostam. Fél centis karikákra vágtam. Egy szép sütőtálba pakoltam, félig egymásra csúsztattam, felváltva. Ráöntöttem 2 dl tejszínt, megsóztam, borsoztam és megszórtam morzsolt zsályával is.

Kb. fél órát sütöttem a forró, 200 fokos sütőben. Mennyeien puhára, olvadósra sült.

Egyszerű sült csirkével ettük, egyszerűen imádtam, ahogy a két izgalmas íz játszik egymással!

Nincsenek megjegyzések: