Pöttyös pite alj nélkül




A Pinterest nem kicsit szippantott be engemet. Ott láttam egy "polka dot" pitét, amihez nagy kedvem támadt. Végül tulajdonképpen egy sült túrókrémet sütöttem, mindenféle tészta és alj nélkül, viszont meggyel pöttyözve.

Külön plusz pont, hogy nincs benne liszt, cukor is csak minimális, szóval naaaagyon egészséges. És nagyon gyorsan elfogy, még melegen... Pedig érdemes megvárni, amíg lehűl, sőt betenni pár órára a hűtőbe, mert akkor sokkal-sokkal finomabb, krémesebb, lágyabb lesz az íze.

Azt talán mondanom sem kell, hogy a piacon kapható házi túróból fényévekkel jobb lesz, mint a félzsíros bótiból.



Mi került bele? fél kiló túró, 1 deci tejszín, 2 evőkanál cukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 2 evőkanál keményítő, 1 kiskanál sütőpor, 3 tojás + 30 deka magozott meggy (esetleg cseresznye, ha még van).

Elkészítése: A túrót botmixerrel krémesítettem. Hozzáadtam a többi hozzávalót (a meggy kivételével) és alaposan elkevertem.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe simítottam és a tetejét szépen kiraktam a magozott, felezett meggyekkel.

180 fokos, légkeveréses sütőben sütöttem kb. 35 percig.

 
 

Nincsenek megjegyzések: