Blondie, a kerekded szőkeség



Ez aztán egy tömény cucc! Van benne minden jó, egy kocka nagyjából háromezer kalória. De cserébe valami zseniális az íze.

Szép világos színe, ("milyen volt szőkesége") egy illatos tea mellé olyan jó eleszegetni. Színtiszta amerikai kertvárosi idill, kivéve, hogy arrafelé nem biztos, hogy találhatóak ilyen nyolcvanéves porceláncsészék.

Hozzávalók: 10 deka fehércsokoládé, 10 deka vaj, 2 tojás, 5 deka cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 10 deka liszt, 1 csapott kiskanál sütőpor, 5 deka mandula, 5 deka aranymazsola.

Elkészítése: A puha vajat kikevertem a cukorral. Hozzáadtam a két tojást és egynemű masszává dolgoztam. A lisztet vegyítettem a sütőporral, vaníliás cukorral és beleszórtam a tojásos keverékbe.
A mandulát, csokit, mazsolát késsel feldaraboltam, amolyan fél centis kis szilánkokra-darabkákra. Ezt is a tésztához adtam. Sütőpapírral kibélelt, vagy kivajazott kis sütőtepsibe öntöttem és elsimítottam.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt szépen megsül. Egy kicsit felemelkedik a sütőpor miatt, de aztán, ahogy kihűl, visszatömörödik. Több napig is puha és ígéretéhez híven gazdag marad. Érdemes fóliába csomagolva vagy fémdobozban tartani.

Nincsenek megjegyzések: