Nagyon gesztenyés sütemény



Egy picit elnéztem a receptet és dupla mennyiségű gesztenyepürét tettem a sütibe, mint kellett volna. Viszont így tényleg csupa-csupa gesztenye lett! Isteni, tömény és mégis puha.

Ez a recept itt most a duplázott gesztenyepürével van megadva, végülis nekünk pont így lett jó.

Hozzávalók egy közepes tepsihez: 4 tojás, 100 g porcukor, 100 g vaj, 100 g liszt, 1 csomag sütőpor, 100 g darált dió, 500 g gesztenyepüré, 100 g étcsoki, 50 g fehércsoki.



Elkészítése:
A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját kikevertem a porcukorral. A vajat hagytam teljesen megpuhulni szobahőmérsékleten és jól kikevertem ezt is a tojással.
A lisztet, sütőport, darált diót elvegyítettem. Beleszórtam a tojásos keverékbe és ezt is összedolgoztam.
A csokit a recept szerint le kellene darálni vagy reszelni, de én csak késsel vagdostam jó alaposan össze. Ez is ment a masszába.
Végül beledolgoztam a gesztenyepürét is. Nem volt könnyű, leginkább fakanállal lehet egy ilyen sűrű keveréket hatékonyan megdolgozni.
Hátra volt még a tojásfehérje. Ezt kemény habbá vertem, majd 3 menetben beleforgattam a keverékbe. Mivel az kemény és sűrű volt, eléggé összetörte a tojáshabot, de azért valamennyit lazított is rajta.

30-35 percet sütöttem a 180 fokos sütőben.

Végül a felkockázott süteményre olvasztott fehércsokit csorgattam. Így még szebb. :-)

A forrás: Sale i Pepe - Szerb kiadás, 2012. november.

Nincsenek megjegyzések: