Krumplis lepény juhtúróval


A fele érdem Lajos Marié meg a Nők Lapjáé, de a másik fele kétségkívül az enyém, ugyanis legalább felére redukáltam a bekoszolandó edények számát, illetve az elkészítéshez szükséges idő mennyiségét is.
És hogy mennyire finom! Mondjuk ami kelt tészta, és ilyen jó cuccok vannak rajta, mint bacon meg juhtúró, az alapból csak jó lehet.

Juhtúrós-krumplis pite

Hozzávalók a tésztához: 50 deka liszt, 2 evőkanál olaj, 1 tasak száraz élesztő, 1 kiskanál cukor, 1 csapott kiskanál só 3-3,5 dl langyos víz. A töltelék: 30 dkg krumpli, 1 kis hagyma vagy 1 póréhagyma, 15 dkg bacon, 20 dkg juhtúró, 2 tojás, 2 evőkanál tejföl, só, bors.

Elkészítése: A tészta hozzávalóit összekevertem, rugalmas, nem ragacsos tésztát gyúrtam belőle. Kelni hagytam kb. fél órát. Átgyúrtam, kinyújtottam, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem és a széleit igyekeztem felkanyarítani.

A krumplit megpucoltam és nagyon-nagyon vékony karikákra vágtam. Ha nem elég éles a kés vagy ügyes a kés, jó szolgálatot tesz ilyenkor az uborkagyalu. A krumpliszeletekkel beborítottam a tésztát. Rátettem a szintén vékonyra karikázott hagymát, illetve a bacon szeleteket is. Kikevertem a juhtúrót, tejfölt, tojást és szükség szerint sóztam. A keveréket a krumplira öntöttem.

180-200 fokos sütőben háromnegyed órát töltött. És a krumpli is jól megpuhult ez idő alatt, mindenféle előfőzés nélkül. Frissen a legfinomabb, de picit megmelegítve másnap is isteni puha lesz a tésztája.

9 megjegyzés:

Beastie írta...

szerintem ez lesz az első receptem innen, illendően tehát meg is köszönöm. Köszönöm.

Névtelen írta...

Kedves Ági!
Nagyon tetszik a recepted. Szeretném megkérdezni, hogy milyen nagyságú tepsiben sütötted? MásikÁgi

Ági, aki főz írta...

Beastie, szívesen.

Másik Ági, lemértem 35x25 cm, de nyugodtan lehet nagyobb valamivel, akkor vékonyabbb a tésztája.

Dió Bisztró írta...

Az olaszok szoktak valami hasonlót készíteni, de a franciák sem riadnak vissza a krumplis pizzától, engem erre emlékeztet, naggyon jóóó!!

Ami írta...

Hú, nagyon guszta!
Lájk!

lekvároskukta írta...

Ági, nagyon boldog új évet nektek!

chriesi írta...

Mmm ezt mindenképpen ki kell próbálnom.

Ízlésszindróma írta...

Jujjj, nyami, most azonnal szeretnék egy olyan szép szeletet! (Csinálnom kell ilyet:)))

Ági, aki főz írta...

Köszönöm! Szerintem ez tényleg egy jó cucc, kíváncsi vagyok, hogy sikerül nektek!