Brownie muffin mogyoróvajjal


Nagyon Amerikai. A hugicám, amikor hazajött az ott töltött gimis év után, többek között az áfonyás muffinport és a földimogyoróvajat hozta magával. Nekem akkor, '98 körül nagy újdonságok voltak. Azóta persze már itt is lehet kapni ilyesmit. A földimogyoróvaj imádatom azóta sem csitul, legszívesebben kikanállal eszem egyenesen az üvegből.

A brownie-t jobb lett volna egyben sütni és szeletelni, de éppen nem volt kéznél egyik ilyen tepsim sem, így lettek belőle egy adagos darabok. Reggelire, uzsonnára jól fogytak.

Hozzávalók ebből a receptből magyarítva, csokimártás nélkül: 100 g vaj, 180 g ét- és tejcsoki vegyesen, 75 g liszt, 1 kiskanál sütőpor, 85 g cukor, 3 tojás, csipet só.

Elkészítése: A vajat és csokit gyengéden felolvasztottam. A lisztet összeforgattam a sütőporral. A tojást kikevertem a cukorral és sóval. Beledolgoztam a vajas csokit, majd a lisztet is. Papírral kibélelt muffin formákba adagoltam. Minden halom közepébe egy kiskanálnyi földimogyoróvajat nyomtam.

180 fokon kb. 20 percig sütöttem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Ági, köszi a receptet! Isteni finom! Én egyben sütöttem meg egy kisebb, szögletes tepsiben és úgy tettem bele mogyoróvaj foltokat, és így is működött. Gyors, egyszerű, mégis különleges. Akár különleges alkalmakra is kiváló választás. Üdv.: Judit