Mazsolás őzragu


Nem éppen szezonális jelleggel, de a mélyhűtő takarítása ürügyén készült ez a mennyei étel. Nagyon komoly, fajsúlyos dologról van szó, imádom az ilyen édeskés kombinációkat.

Mi került a 6-8 személyes adagba? 1 kg őzhús (mindenféle nyesedék), 1 kanál vaj, 1 kanál olaj, 1 nagyobb hagyma, 2 répa, 1 petrezselyemgyökér, 2 dl vörösbor, 1 marék mazsola, csipet fahéj, só, bors.
Hogyan készült? A hagymát apróra kockáztam, a répát és a petrezselymet lereszeltem. A vajat és az olajat felforrósítottam, megfuttattam rajta a hagymát, hozzáadtam a felkockázott húst és együtt is megpirítottam. Ráöntöttem a bort, elforraltam. Beleszórtam a zöldséget, mazsolát, összeforgattam, fűszereztem és lefedve 2-2,5 órán keresztül főztem.
Frissen kifőzött széles metélttel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: