Kakaós kevert süti



Amióta rájöttem, hogy milyen arány a legjobb a kevert süteményekhez, egyfolytában ezt csinálom. Ha kell, ha nem. Szerencsére a vendégek általában értékelik. Ezúttal kakaós változatban adtam elő, de a biztonság kedvéért még belepakoltam egy adag csokit is.

Első alkalommal csak úgy simán csináltam, aztán amikor kisült csipkebogyó lekvárral kentem meg. Másodszor vaníliafagyival a tetején került a tányérokra. Nem győztem elég gyorsan adagolni. Pedig annyira egyszerű!

Hogyan készült? 2 pohár natúr joghurtot, 5 tojást, 1 dl olívaolajat, 2 pohár cukrot alaposan összekevertem. Mérceként a joghurtospoharat használtam. Egy másik tálban elvegyítettem 4 pohár lisztet, 4 evőkanál kakaót (nem az azonnal oldódót, hanem a jó öreg hollandot) meg 1 csomag sütőport. Összevagdostam még egy tábla tejcsokit is.

A két keveréket és a csokit jó alaposan kikevertem. Nem kell túl sokáig kevergetni, mert megkeményedik a tészta sülés közben, csak éppen egyneművé kell vegyíteni a masszát. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem, a tetejére 10 dkg szeletelt mandulát és barna cukrot szórtam.
Gyümölcsöt ezúttal nem tettem bele, de egy kis meggyel is el tudnám képzelni.

25-30 percig sütöttem a 180 fokos sütőben.

2 megjegyzés:

Fabrikák írta...

Köszönöm hogy megosztottad ezt a receptet, kipróbáltam(képzeld joghurt helyett kefírrel és tejföllel)nagyon finom lett és gyors!A barna cukor a tetején külön isteni :O)

Andi írta...

Én aludt tejjel készítettem (ránksavanyodott pár liter tej), és nagyon jó lett egy kis mákkal és ribizlivel is.
Köszi!