Tejberizs sült barackkal



Az idén úgy kell vadászni a finom sárgabarackra. És még drága is. Ennyi a nyavalygás, mert ez így elkészítve még a leginkább kihívásokkal küzdő sárgabarackból is kihozza az isteni ízeket.

A sárgabarackokat - kb. fél kilót - elfeleztem, a magokat kiszedtem. Egy tálba fektettem őket egymás mellé. 1 kanál barnacukrot elkevertem fél kiskanál őrölt fahéjjal, csipet őrölt csillagánizzsal, harmad vaníliarúd magjaival. Ezt rászórtam a barackokra, meg 2 evőkanál szeletelt mandulát. 20 percet sütöttem a 200 fokos sütőben.

A barack levet enged, meglöttyed, édes és fűszeres lesz. Szóval isteni! Forrón se rossz, de én lehűtöttem és szintén hideg tejberizsre kanalazva ettem. A legjobb mindamellett a barackokból kisült, fűszeres, ragacsos lé lett. Valahogy azt kellene nagyobb mennyiségben előállítani.

4 megjegyzés:

Belly írta...

Szeretjük a tejberizst.Sajnos most nem lett barackunk,a jég mindet elverte.

Delish írta...

hu de jo, de guszta :) szep a kep!

Névtelen írta...

Hááát, ez nagyszerű ötlet!
Lehet megpróbálom előállítani a bombasztikus tatin-tortát barackos kivitelben! A lányom beájul, úgy érzem!

Köszi, köszi!
Panni
(elszomorít azonban, hogy nálunk bőségesen van barack, mivel van kb. 150 fánk a Mátra alján, ráadásul bevizsgált bio, és alig találunk rá felvásárlót illetve vásárlót. Ez a mai gazdaság: a multik tele vannak külföldi, ízetlen szörnyűségekkel, a magyar termék meg a fán romlik meg.)
No, de félretéve a gondokat, mégegyszer köszi!!!!
Szép napot!

Ági, aki főz írta...

Kedves Névtelen! A Fűszer és Lélek írója pl. a Facebookon megszervezte, hogy egy teherautónyi barackot előre megrendelés alapján felhozzanak Pestre...

Esetleg valami elérhetőség? Hogyan lehet hozzájutni a barackhoz?