Csicseriborsó-rukkola saláta


Anyóspajti mindig is a reform életmód szellemében éldegélt, úgyis mint teljes kiőrlésű liszt, cukorszegény ételek, stb. De az utóbbi időben egyre bevállalósabban válogat az újszerű hozzávalók között is. Így kezdtünk el arról beszélni, hogy csicseriborsó, hajdina meg köles. Rájöttem, hogy a hajdinát nem szeretem, a köles még nem is kóstoltam, viszont a csicseriborsót imádom. Gyorsan ki is kerestem neki egy halom receptet a kedvenc blogjaimról, például curry-ket, ragukat, salátákat, kuszkuszos köreteket és levesket.

És ha már így kedvet kaptam, elő is vettem gyorsan egy csicseriborsó konzervet és összedobtam ezt a salátát. Már megint egy mi-van-itthon típusú recept, de egyikünk se bánta meg. Került bele tehát egy doboz leszűrt csicseriborsó konzerv, 1 csomag rukkola saláta, 1 lilahagyma, 8 deka elmorzsolt juhtejes sajt (amolyan feta-jellegű, de magyar gyártmány) meg valamennyi aszalt paradicsom. A hagymát nagyon vékonyan felkarikáztam és óvatosan megsóztam, mivel az aszalt paradicsom is sósan savanykás, illetve a feta-jellegű sajt is. Az öntet elég egyszerűre sikeredett: fél citrom levét és 1 kanálnyi jó minőségű olívaolajat csorgattam rá.

Nekem elfért mellé egy szelet baguette is, de nélküle is jól lehet vele lakni.

6 megjegyzés:

KisMesterek írta...

Ez holnap terítékre kerül, pont ma volt a kezemben egy zacskó csicseriborsó. Asztalt szilva jól megdobhatja az összhatást.

Ági, aki főz írta...

Krisztallit, ha zacskós, akkor most áztasd be! Az aszalt szilva is jó lehet!

anyahajó írta...

Hm, megcsinálom! Robogok is aszalt paradicsomért meg csicserikonzervért.

A hajdinát úgy is kóstoltad, ha zöldségalaplében főzöd ki? Vízben főzve tényleg nem a legfinomabb.

KisMesterek írta...

Nem is szólsz, hogy félreolvastam? Aszalt paradicsom nem egyenlő aszalt szilva, ugyebár. Azért én most már így csinálom meg :-)

anyahajó írta...

Ági, még egy kérdés: aszalt paradicsommal még nem volt dolgom, szárítottat vettem, de arra rá van írva, hogy vmi lében hetekig érlelni kell. Úgy simán, szárított formájában nem használható? Azaz tényleg csak 3 hét múlva próbálhatom ki ezt a remek receptet?

Ági, aki főz írta...

Krisztallit :-)))

Anyahajó, én mindig olyat veszek, ami olajban van. A szárítottat szerintem áztasd forró vízbe, hogy megszívja magát, jobb ötletem sajnos nincs.