Cukkini krémleves citrommal, tárkonnyal

Szorgalmasan tanulom Kicsi Vú 5 elemes konyhájának csínját-bínját. A tegnap levében például egy cukkini krémleves is szerepelt. A leírás alapján nagyon kiegyensúlyozott ételnek tűnt, de mivel nem volt itthon minden hozzávaló, illetve imádom a savanyú ízt, így természetesen improvizáltam. És persze tejföl is került bele, mert nálam tejföl nélkül mit sem ér a krémleves!



Minden esetre nagyon kellemes, nyári leves lett, krémes, lágy és mégis karakteresen fűszeres. 

Hozzávalók 2 személyes adaghoz: 1 póréhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 közepes cukkini, 1 evőkanál citromlé, 3 evőkanál tejföl, 1 kiskanál tárkony, olaj, só, bors. 

Elkészítése: 
A pórét, fokhagymát, cukkinit jól megmostam és tessék-lássék felkockáztam. Utána úgyis turmixolom, tehát nem kell túlzottan szépnek lennie. 
A lábasban olajat forrósítottam, megfuttattam a zöldségeket. Felöntöttem fél liter vízzel, sóztam, borsoztam, megszórtam tárkonnyal is. Hozzáfacsartam kb. 1 evőkanálnyi citromlét. 
Ha sikerül bio citromot szerezni, akkor a héját vékonyan levágom és a levesbe teszem. Isteni illóolajok vannak ám benne! Turmixolás előtt azonban kiveszem, mert ráharapni nem túl kellemes. 
Amikor úgy 15 perc után már minden puha, alaposan leturmixolom a zöldségeket, tejfölt adok hozzá. Forrón, de langyosan is finom nyári ebéd. 

Ha esetleg cifrázni támad kedvem, teszek bele betétnek szemes főtt kukoricát, az valahogy nagyon jól illik bele. Illetve a reszelt parmezán sem árt igazából az ízének :)

Nincsenek megjegyzések: