Ötös a Cafe Five-nak

2015 május 5-én, délután 5 órakor megkóstoltam 5 kávét. A kávék zseniálisak voltak, de ez a számzsonglőrködés sem mentett meg attól, hogy álmatlanul töltsem az éjszakát.


 
A Cafe Five mostantól a high tech kávé otthona. Eddig a szuper hamburgerről ismert helyre beköszöntött a kávés űrkorszak. A Sanremo kávéfőző olyasmiket tud, amiről korábban még nem is hallottam: elő meg utó áztatja a kávét főzés közben. Ezen kívül számítógéppel programozható előre a víz hőfoka, amit a páratartalomnak és külső hőmérsékletnek megfelelően újra és újra állítanak. Őrület. Egy kávéfőző lassan okosabb lesz, mint ... (Ö, izé, senkit sem szeretnék megsérteni.)

Ez mind szép és jó, de azért a lényeg mégiscsak a végeredmény. Kóstolónak egy hidegen, fúziós eljárással, magyarul áztatott és nem főzött kávét kaptunk. Nekem ez ízlett a legjobban, mert valahogy egészen más hangok jöttek így elő a szemekből, mint amit már megszoktam. Ezt a finomságot egyébként csak játéknak szánták a megnyitóra, nem lesz az állandó kínálat része. Én viszont kedvet kaptam az itthoni kísérletezésre. Erről majd mesélek :)



A Cafe Five kétféle kávé vonallal dolgozik. Ha legközelebb megkérdezik tőletek, hogy sötét vagy világos pörkölésű kávét kértek, ne érjen benneteket felkészületlenül az ügy. Most a világos pörkölés a menő egyébként, amit ide a Red Baggies szállít. Naná, hogy ültetvényszelektált és mindenféle egyéb jó elmondható róla.
Ezek a kávék extra gyümölcsösek, citrusosak. Nekem egyébként nem a szívem csücske ez a pörkölés, főleg mert szerintem ehhez a fajtához nem illik a tej, csak önmagában jön ki az íze.

A sötét pörkölésű kávék a Lamborghini cégtől érkeznek, ezek amolyan "olaszos" jellegűek. Szerintem egy picit jobb ezekből a tejeskávét, kapucsínót előállítani, de ez csak a saját ízlésem, nem szakértői vélemény.

A szakértelem, a rendkívüli gondossággal válogatott kávészemek és a csili-vili kávégép ellenére az árak egészen a földön járnak. A ristretto és az espresso 370, a cappuccino 470 forintba kerül. Szóval, ha a mostanában erősen feltúrt Bécsi út - Szépvölgyi út környékén jártok, mindenképpen térjetek be egy szuperszónikus kávéra!

Nincsenek megjegyzések: