VKF! Halas kaland



Az aktuális Vigyázz! Kész! Főz! szervezői azt kérték, hogy rugaszkodjunk el a hagymányos halászlé-sült hal témakörtől, de használjunk édesvizi halakat. Nos, én alaposan elrugaszkodtam, egyenesen a thai konyhához futottam ihletért. Így készült az

Édes-savanyú harcsa

Ez az étel két részből áll, egyrészt vannak a bundás halfalatkák. Azon pedig egy paradicsomos-zöldséges cucc figyel, nagyon jó kis ízharmóniában. Ezt az ötletet egyébként a Kaneng Som Tom Yum étteremből csórtam.

A bundás halfalatokhoz 4 személyre: 50 dkg harcsafilét felkockáztam olyan falatnyi darabkákra. Sóval, borssal fűszereztem. A bundához elkevertem 1 tojást, fél dl tejet és 2-3 evőkanálnyi lisztet. Szóval palacsintatésztát készítettem. Ebbe beleszórtam a halat, jól megforgattam, majd egyesével a forró olajba rakosgattam.
Nagyon gyorsan sül pirosra, megfordítottam és már kapkodhattam is ki.

Az édes-savanyú mártáshoz 20 dkg borsót, 2 felkarikázott répát, 1 felkarikázott póréhagymát, 1 rózsáira szedett brokkolit és 1 kaliforniai paprika csíkjait használtam. Plusz egy kicsi chilipaprikát is beledobtam, hogy kapjon egy kis csípősséget is. Egy kevés olajon megpirítottam a zöldségeket, majd felöntöttem egészen kevés vízzel, hogy egy picit puhuljanak is. Amikor a víz elpárolgott hozzáadtam 2 dl paradicsomlevet, 1 jó evőkanál nádcukrot és 1 zöldcitrom levét. Megkóstoltam, ha szükséges, akkor még valamelyik fűszerből vagy ízesítőből adok hozzá. Az a lényeg, hogy minden íz érződjön, de egyensúlyban maradjon, senki se tolakodjon előre.

A zöldséges ragut a halfalatokra halmozva tálatam. Hozzá pedig egy kis párolt jázminrizst ettünk.

1 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Valóságos íz és szín kavalkád.