Falatozás Patricus Furminttal



A feladat: főzni a Patricus 2010-es Furmintjához. Méghozzá valami olyasmit, amihez nem kell terített asztal, lehetőség szerint túl sok evőeszköz sem. Fingerfood a javából, tehát.

Az irányvonalat Fűszeres Eszter adta meg a nyers halas ételével, illetve bőszen olvasgattam a borról szóló leírást is, sőt kóstolgattam is alaposan.

Hogy milyen ez a bor? "A rendkívül esős évjárat miatt a borban magasabb savak alakultak, emiatt a gyümölcsösség ízérzete magasabb, mint a korábbi évjáratoknál, ezzel együtt a bornak szép egyensúlya van. Ízében körte, zöld alma, citrusok. A teljes bormennyiség 20%-a tölgyfahordóban fermentálódott és érlelődött, 80%-a acéltartályban. A hordó aromája a magasabb savak miatt kevésbé érezhető, mint a korábbi évjáratoknál, ezért a hasonló toast ízek elérését az ételnél ezúttal mellőzhetjük. A magasabb savak miatt viszont jól társíthatók fajsúlyos húsételek - ezek felveszik az erősebb savakat -, a fűszerezés is lehet bátrabb. Pirospaprikás és paradicsomos húsételekkel ez a Furmint jól harmonizál pl. enyhén csípős, joghurtos-paradicsomos indiai fűszeres csirkével (butter chicken), jól társítható töltöttkáposztához is és szintén a magasabb savak miatt jó lehet nyershalból készült ételekhez pl. sushihoz."

Nos, nálam nem lett semmiféle paprikás-paradicsomos vonal. A savanykásságot emeltem ki, a hordós vonalat a szezámmaggal erősítettem és csak nagyon visszafogottan fűszereztem. Bár, akinek jól esik a salátám elbírna némi chilit is, mindenféle gond nélkül.

Bár nagyon extrának hangzik így együtt, meglepően egyszerű elkészíteni, ha sikerül minden hozzávalót beszerezni és hát, finom is. Együtt a borral egészen varázslatos.

Ráktekercs szezámmaggal

Hozzávalók: 10 dkg kész, de nyers wonton tésztalap (vagy nagyon vékonyra nyújtott friss tészta), 20 dkg főtt rákhús, 1 evőkanál szezámmag, 1 tojás fehérje, só, bors + olaj a sütéshez.

Elkészítése: A tojás fehérjét villával enyhén habosra felvertem. Belekevertem a rákot, a szezámmagot és fűszereztem. A 10x10 centis tésztalapok mindegyikére egy kiskanálnyi tölteléket halmoztam. Két oldalát behajtottam, majd feltekertem. Egy kis tojásfehérjével megkenegetve ragasztottam össze a csomagocskákat.

Forró olajban pillanatok alatt megsülnek a pici tekercsek.

és hozzá: Alma-uborka-ananász saláta


Hozzávalók: 2 zöldalma, 1 uborka, 1 kisebb ananász, 1 csokor snidling, 1 zöldcitrom leve, 1 kanál szezámolaj, só.
 
Elkészítése: A zöldségeket és gyümölcsöket apróra kockáztam. A többi hozzávalóból salátaöntetet készítettem és ebbe forgattam a kockákat. Legalább fél órán keresztül érdemes érlelni, a hűtőben tárolva.
 
A rákos tekercseket szinte kizárólag kézzel lehet enni, hozzá pedig villával lapátolni a salátát. És még mindig marad egy kezünk a borospohárnak is.

Nincsenek megjegyzések: