Kölespuding fűszeres gyümölcsökkel



Ez a fogás nagyon reformosra sikeredett. Egy barátnőmet kényeztettem vele, aki nem ehet tejet, tejterméket. Mivel nekem is volt egy ilyen időszak az életemben, nem estem kétségbe. Ebédet könnyű és egyszerű tej nélkül is főzni: hús és zöldségek. Például minden bedobálva egy nagy tepisbe és puhára sütve-párolva. Az is nagy sikert aratott, de a kölespuding gyors eltűnésén igencsak meglepődtem.

Manapság már jól lehet helyettesíteni a tejet mindenféle növényi alapanyagokkal. Létezik szuper tejmentes margarin is, szójatejszín meg tejek zabból, rizsből, szójából. Ezúttal azonban nem a helyettesítésre, az "olyan mintha" érzésre törekedtem.
A kókusztejet amúgy is sokat használom, az íze, a krémes állaga és nem a tejhelyettesítő képessége miatt. Ezúttal is igyekeztem megragadni a kókusz kicsit egzotikus világát, azt hiszem tényleg jól sikerült. Az illatos fűszerekkel: fahéjjal, csillagánizzsal és vaníliával pedig még jobban ki is hansúlyoztam ezt a vonalat.

A kölespuding hozzávalói: 100 g köles, 4-5 dl víz, 2 evőkanál nádcukor, 1,5 dl kókusztej.

Elkészítése: A kölest bő vízben, cukorral és egy csipet sóval puhára főztem. Amikor már nem volt ropogós, akkor lezártam a lángot, hozzákevertem a kókusztejet és lefedve hagytam, hogy azt is felszívja.

Botmixerrel egy kicsit pépesítettem, de nem kevertem teljesen homogén masszává.

Kis méretű, szilikonos kuglófformákba nyomogattam a pudingot. Ebből a mennyiségből 6 adag jött ki.
És szépen ki is lehetett fordítani a formából, egyben maradtak a pudingocskák, miután jól behűtöttem.

A ragacsos gyümölcskompót hozzávalói: 2 alma, 1 körte, 6-8 szem aszalt sárgabarack, 3-4 kanál cukor, 1 kiskanál fahéj, 2-3 csillagánizs, fél vaníliarúd kikapart magjai.

Elkészítése: A gyümölcsöket meghámoztam, felkockáztam. Serpenyőben (ha nem lett volna tejmentes a fogás olvasztottam volna egy kis vajat), így csak a gyümölcskockák és a cukor került bele. Amikor kezdett karamellizálódni, akkor hozzáadtam a fűszereket, illetve 1 dl vizet. Puhára pároltam, jól be is sűrűsödött, amolyan karamellás-ragacsos lett és istenien illatozott.

Ezt is behűtöttem és a pudinggal együtt kínáltam.

2 megjegyzés:

Zita írta...

Hmmm, ez nagyon szuper recept! Igazi finomság!

Dankóné R. Magdi írta...

Ez nagyon-nagyon jol hangzik, ki is fogom probalni. :) Magdi (www.magdireceptek.blogspot.com)