Ananászos csirkecurry



Ez is egy olyan íz volt, amit megkívántam és meg is főztem. Kifejezetten oda vagyok az édes-sós kombinációkért és a jó erős fűszerekért. A tejszín sokat lágyított rajta, bár azon is gondolkodtam, hogy kókusztejjel is jól működne.

Sikert aratott, elfogyott. Lesz máskor is.

A curry, amit szinte mindenhol lehet venni, egész kiegyensúlyozott kis keverék. Ha van itthon, akkor mondjuk én inkább garam masalát használok, amiben valahogy kevésbé európai módon vannak keverve a fűszerek.

Hozzávalók 4 személynek: 2 csirkemell, kifilézve, 1 ananászkonzerv, 1 kis hagyma, 2 dl fehérbor, 2 dl tejszín, 1 kanál curry-por, 2 evőkanál pörkölt földimogyoró, 2-3 kanál olaj (vagy zsír), 1 kanál liszt, só, bors.

Elkészítése: A csirkét felkockáztam, sóztam, borsoztam, lisztbe forgattam. A hagymát nagyon apróra kockáztam.
Az olajat felmelegítettem, beleszórtam a csirkét, megpirítottam. A húst félretettem, a maradék olajon megpirítottam a hagymát is. Megszórtam a curry fűszerkeverékkel. Felöntöttem borral, visszatettem a csirkét is és elforraltam a levét. Kb. 10 perc alatt a csirke megpuhul.
Addi felkockáztam az ananászt, a tejszínnel, földimogyoróval együtt beleöntöttem mind a fazékba. Egyet rottyantottam rajta és már ettük is.

Jázmin rizst is pároltam mellé, nagyon jól illik az ilyen jellegű ragukhoz.

Nincsenek megjegyzések: