VKF! Téli tekercs mártogatóssal



Attól tartok, hogy itt és most a mártogatós a főszereplő, aminek receptjét a Baldaszti's éttermében kuncsorogtam ki. Eszméletlen finom és persze vega is, ami most nagyon jól passzol az aktuális VKF! kiírásba.

A téli tekercs a híres-neves tavaszi tekercs alteregójaként készült, csupa téli zöldségekkel.

Hozzávalók: 1 csomag konyhakész leveles tészta, 1 répa, 1 póréhagyma, negyed káposzta, 1-2 kanál olaj, só, bors, chilipehely. Az öntethez: 2 evőkanál földimogyoróvaj, 1 dl kókusztej, 1-2 evőkanál szójaszósz.

Elkészítése: A zöldségeket vékonyan felcsíkoztam, majd egy mély serpenyőben, kevéske olajon roppanósra pirítottam-pároltam őket.
A leveles tésztát tenyérnyi négyzeketre vágtam. A kissé már kihűlt zöldségekből egy-egy evőkanálnyit a tésztára halmoztam, majd betekertem a lapokat. Sütőlapra helyeztem és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.
A fogást elő lehet készíteni, majd csak akkor betenni a sütőbe, amikor a vendégek már az ajtóban toporognak.

A mártás pedig úgy készül, hogy egyszerűen jól összekeverjük a hozzávalókat. Mivel nekem nem sikerült földimogyoró vajat szereznem, darált földimogyoróval próbálkoztam. Így is isteni finom lett, csak az állaga nem kedvezett a mártogatós szerepének. Szerencsére a vendégek lelkesen kenegették így is a kisült tekercsekre.

Nincsenek megjegyzések: