Mazsola konyakszirupban


Mivel a végeredmény nagyon-nagyon édes, ezért kell alá valami olyasmi is, ami lágyítja az ízeket. Így jutottam el a tejberizshez. De a lényeg a mazsola!

Egyébként nem főztem teljesen sziruposra a konyakot, meg akartam őrizni minél több ízét, éppen csak az alkoholtartalmát párologtattam el.

1 marék mazsolát beáztattam 1 órára 1 dl konyakba. Tettem mellé egy darabka fahéjat is. Felforraltam, majd addig főztem, amíg az alkohol elpárolgott belőle. Ez kb. 5-6 perc. Amikor langyosra hűlt belekevertem 2 kanál mézet. Ez utóbbitól lett jó sűrű és szirupos. Az ízek így együtt egyszerűen fergetegesek.

4 megjegyzés:

Julcsi írta...

Tudtad, hogy Kelenvölgyben csütörtökön délelőttönként van egy kis gyöngyszem? Piacként működik, ahol emberséges árusoktól kapod meg az alapvető piaci holmit (tej, tojás, zöldségek, méz). Mi tegnap voltunk Vercsivel és ott töltöttük a fél délelőttöt.

Ági, aki főz írta...

Nemtudtam! Jövő csütörtökön megkeresem! Köszönöm szépen. Pontosan hol van?

Julcsi írta...

A kelenvölgyi művelődési ház mellett van. A műv.házban ha jól tudom egy pék is árul.

Agni írta...

Húh be jó ez a mazsolás édesség:) Ki fogom próbálni! Köszi!