Ez is töltött paprika


Paprika is meg meg is van töltve, ráadásul a jó öreg TV paprika, azaz tölteni való. Csak éppen semmi köze ahhoz, amit a törökökről tanultunk, rizzsel és darált hússal. Ezt Dél-Amerikából lestem el, bár az eredetit nem igazán sikerült lekövetnem. Ott Rellenosnak hívják, a paprikát csípős babbal, mazsolával, paradicsomos salsával töltik meg és sok sajttal sütik. Ezt az ötletet követve jutottam el ehhez az ebédhez.

Dél-amerikai töltött paprika

2 embernek 4 paprikát, 1 doboz babkonzervet, 2 paradicsomot, csipetnyi chilit, apróra vágott petrezselyem zöldjét és vagy 10 dekányi reszelt Trappista sajtot használtam fel.

A paprikát megmostam és egy cikket hosszában kivágtam belőle. A paradicsomot feldaraboltam, összekevertem a leöblített babbal, fűszerekkel. Aki szereti, az tehet bele egy kis hagymát is, szintén nagyon apróra vágva. A babot beletöltöttem a paprikába. A sajtot lereszeltem és a nyílásba dugdostam. A paprikákat tepsibe fektettem, fél órán keresztül sütöttem a 180-200 fokos sütőben.

Érdemes mellé egy kis krumplit vagy rizst is készíteni, mert önmagában elég diétás fogás. Másrészt viszont kellemesen húsmentes, nekem nem is hiányzott belőle a darált hús, bár akár azt is lehetett volna tenni bele.
Volt már a blogon hasonlóan különleges töltött paprika, a bejegyzés végén egy kisebb gyűjtemény is található. Mostanában pedig a Vegagyerek blogon volt egy inspiráló ötlet.

2 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ez nagyon izgalmasan hangzik!
Hogy ízlett?

Ági, aki főz írta...

WL, nekem nagyon ízlett, olyan könnyű, nyárias. A sajttól meg jó tartalmas lett.