Kókuszbundás hal, mángold


Hoztam Szabadkáról egy csokor mángoldot. Soknak tűnt, ehhez képest egyedül felfaltam az egészet, miután a gyermekek nem mutattak különös érdeklődést irányában. Nagyon egyszerűen bántam el vele, amolyan klasszikus dalmát módon. Úgy is hívják Horvátországban, hogy a "dalmát köret".
Egy serpenyőben vajat vagy olajat forrósít az ember lánya, rádobja a mángoldot és átforgatja. Közben összevágtam 3-4 gerezd fokhagymát, azt hozzádobáltam, lefedtem és vagy 5 percig pároltam.
A dalmát éttermekben ezt főtt krumplival szokták dúsítani és a kesernyés ízei, a fokhagyma így együtt tökéletesen illik a halhoz. Bármilyen tengeri halhoz.

Hozzá kókuszbundás hal lett. Láttam reggel Flat cat fűszeres, morzsás halát és gondoltam, hogy én is megcsinálom. Aztán valahogy oda fajult a dolog, hogy összekevertem 1 kanál zsemlemorzsát meg 1 kanál kókuszreszeléket 1 tojással. Ezzel kentem meg a tepsibe fektetett hemifilé szeleteket és 20 perc alatt ropogósra sütöttem a bundát. Közben a hal is megpuhult.

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Még soha nem ettem mángoldot.
Pedig már egy csomó receptet összeszedtem, de még várnak egy kicsit..

cicukám írta...

Képzeld Ági, nem szereten a halat, miközben állandóan küzdöm érte az agyamban, mert sok, és nagyon sok halat kéne ennem,ha valaha is járni szeretnék.Ez a mángold nálunk nem kapható?t.i. szemügyre venném:-P, már, ha tudnék járni......

Gabojsza írta...

Mángold...imádjuk! Egy hónapja a Zágrábi nagybani piac már tele volt vele:-)

Flat Cat írta...

Azért ez a hal sem lehetett rossz, teljesen meg tudom érteni az elfajulást! :)

Kriszta írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kriszta írta...

Mindenevő vagyok, de gyerekkoromban két kaját nem ettem meg, akárhogy is próbálkozott anyu, az egyik a mángold a másik pedig a rebarba, a hideg is kiráz ha az ízükre gondolok.
Szóval én a srácok oldalán vagyok. :D